donderdag 26 februari 2009

BIF



Gisteren mijn laatste Basic Instrument Flying ( BIF) vlucht gehad, dus ik mocht alleen vliegen aan de hand van mijn instrumenten, dus niet meer naar buiten kijken.
In totaal zijn er drie vluchten die samen 5 uur in beslag nemen.
Tijdens deze vluchten ga je gecoƶrdineerde bochten maken, dus 360 graden draaien in 2 minuten, ook ga je klimmen/dalen met 500 ft/min, en dit krijg je later gecombineerd.
In het begin is het even wennen, maar door de uren heen, zie je duidelijk dat je dit heel goed verbeterd en zie je een duidelijk stijgende leercurve.

De afgelopen 7 dagen moest ik 5 keer om 04.30 uur opstaan ! Dit is wel minder, aangezien vroeg gaan slapen toch lastig blijft.


Op dit moment heb ik 76.45 uren daadwerkelijk gevlogen en 6 uren in de simulator doorgebracht.
De komende “vluchten” zullen gedaan worden in de simulator, om te leren werken in crewconcept, radiostations gebruiken ( dit om te navigeren ), etc...
De klas voor ons is nog niet klaar met dit gedeelte van de opleiding, dus ik verwacht niet dat simmen snel voorbij zal gaan.

Ondertussen kunnen we hier lekker genieten van een heerlijk weer, hoewel er voorspeld wordt dat het van het weekend gaat regenen. Tja dat moet ook een keer gebeuren.


Ps: deze foto's zijn gemaakt in de vroege ochtend wanneer de allereerste vluchten weg gingen. Best vet om die kisten te zien @ the holding point rwy 01.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

early riser!!!

Anoniem zei

rise rise early riser fly fly
gr p