zaterdag 21 februari 2009

70 Hrs check gehaald!




Ik stond op het rooster met een Spaanse instructeur,op donderdag om mijn check te doen, en wel voor de first flight, wat dus betekend, dat ik om 04.30 op moest staan want om 06.00 moest ik school aanwezig zijn om het vluchtplan te maken, de laatste meteorologische informatie te checken, en natuurlijk ook de laatste berekeningen uit te voeren.
Mist zat er dik in en verwacht werd dat deze pas om 09.00 zou oplossen, maar nee, het ging door tot een uur of 11.00.
Niet gevlogen dus…

Wel heb ik een “briefing” gekregen, wat eigenlijk meer een vragenuur was, waar je van alles kon verwachten. Je moest onder andere laten zien dat je een vlucht kunt voorbereiden naar een gecontroleerd veld en bijna iedereen maakt deze dan naar Cascais, een vliegveld in de buurt van Lisbon waar een andere vliegschool zit, nl, Aeroscola.
Ik had hier geen problemen mee. Hierdoor was de volgende keer het vragenuurtje overbodig. Dus dat was mooi meegenomen.

Op vrijdag stond ik weer op het rooster en ja hoor, weer first flight! Dus weer vroeg opstaan. Ontbijten met een broodje, koekje en twee blikjes redbull om wakker te worden en te blijven .
Het was weer potdicht door de mist, maar deze kwam niet zo hoog, waardoor ie makkelijker oplost.
Ik zou om 09.15 vertrekken, maar ik heb het moeten uitstellen naar 09.45 en uiteindelijk was ik airborne om 10.10.
Hierna moeten vliegen naar een paar steden/dorpjes waar onderweg een paar forced landings gedaan moest worden.
Geen problemen aan te merken, dus over het algemeen verliep de vlucht echt lekker.
Dan was het weer tijd om terug te gaan naar Evora, en het was verschrikkelijk druk in het circuit. Op een gegeven moment waren er 2 kisten voor mij, en ik was net de “Go-around” ingegaan. ( een verbroken landing ) doordat de baan niet vrij was.
Twee toestellen rechts van me, dus die moest ik goed in de gaten houden.
Bovendien kon op de radio horen dat twee kisten bezig waren met landen.
In totaal vier soorten landingen gemaakt die ook wel goed verliepen. Ze konden beter, maar ze waren uiteindelijk wel goed.
Toestel taxiën naar de apron waar ik meteen gefeliciteerd werd door mijn instructeur, en dat voelde natuurlijk heel goed.

De hele crew van ons huis heeft zijn check deze week gehaald ( behalve Matthias omdat ie nog in de groundschool zit ), en dit betekent ook dat we nu allemaal gouden strepen hebben!
Komende vluchten ga ik leren vliegen aan de hand van alleen maar instrumenten (IFR), dus ik mag niet meer naar buiten kijken.
Ik kan ook niet naar buiten kijken doordat ik een brilletje krijg die het zicht naar buiten wegneemt.

Weer het begin van een nieuwe fase!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

is de eerste stipe binnen?
gefeliciteerd!!!
gr p

Anoniem zei

ik bedoel stripe!!!

Anoniem zei

gefeliciteerd beludo

Anoniem zei

Hee schatje,
Gefeliciteerd vanuit Frankrijk! Ik ben benieuwd hoe ze je staan.... maar daar zal ik snel genoeg achterkomen.
Liefs & xxx

Anoniem zei

hoi Werner

Super man gefeliciteerd we zijn trots op je.
groetjes Peter & Marja

Anoniem zei

Werner, altijd al geweten dat er een streepje door je heen liep ;). Gefeliciteerd!

Groetjes, Debbie