vrijdag 6 februari 2009

Grounded

Vandaag cancel nr zoveel mogen halen bij de duty officer. De reden deze keer was de sterke wind uit richting 310 met 18kts ( te veel cross wind )en dit in combinatie met het feit, dat ik voor solo stond gepland.
Hierdoor heb ik wel iemand blij gemaakt uit de standby-list.

Ik had er wel voor kunnen kiezen om met de instructeur de lucht in te gaan, maar dit zou helaas ten kosten gaan van mijn uren die ik nog over heb voor de “examination training”.
Deze uren zijn erg belangrijk, dus die doe ik liever op het allerlaatste moment voordat ik mijn 70hrs check krijg.

In het weekend is het Porto tegen Benefica ( soort Ajax- PSV ) en daar hebben we VIP-kaartjes voor( gratishhh).
Echt een super wedstrijd; maar helaas pindakaas… Zondag sta ik op de planning voor first flight, waardoor ik de wedstrijd moet missen…

Daarnaast zijn de weersverwachting niet goed.
Het zit dus even niet mee. Best zuur eigenlijk, maar ja...

Later…

Met deze link kun je een paar crosswind landings zien.
http://www.youtube.com/watch?v=5X_7Xt2ga-s

Geen opmerkingen: