dinsdag 6 januari 2009

My 1st flight on 1st flight day 2009



Zaterdag was het zo ver, namelijk weer terug naar het zonnige Portugal. Afscheid nemen is nooit iets wat heel leuk is, maar toch was het nodig…

Eenmaal in het toestel (A 320 van TAP) wordt het toch wel weer gezellig doordat je samen reist met andere NLS-ers.
Het vliegtuig was maar halfvol, dan merk je dat de credit crisis geen grap is. Geen goed nieuws voor ons…toekomstige piloten. Toch denken we daar niet veel aan.

Dezelfde avond gaan uit eten met de klasgenoten; omdat we thuis geen eten in voorraad hadden, om daarna gezellig gitaar te spelen, maar wel op de Play station 3, haha grappig ding.

Ik stond vandaag (maandag 05-01-2009) niet op het rooster, maar kon toch vliegen doordat heel veel “Solo’s” niet mochten weggaan. Hierdoor werd Roy gevraagd of hij iemand wist die bereid was om te gaan vliegen.
Gelukkig dacht hij meteen aan mij ( thnx Roy! ); maar het leek me op het eerste gezicht geen goed idee om zonder enig voorbereiding te gaan vliegen.
Het viel wel mee doordat ik moest diverteren. Dat houdt in dat eenmaal in de lucht de instructeur gaat eisen dat je van het ene naar het andere dorp vliegt.
Aan de hand van de kaart schat je een koers in, die je later ( minder dan één minuut) zo precies mogelijk moet uitrekenen.
Ook is het belangrijk dat je weet hoe lang je daarover zal doen. Niet echt moeilijk, maar het is wel essentieel dat je constant weet waar je bent. En dat was één keer niet het geval bij mij.
Maar uiteindelijk wist ik wel de stad te vinden en dat telt.
Achter af was het niet zo erg.

In general it was a good flight, I even liked it”; dat waren de woorden van mijn instructeur. En dat klinkt zo goed!

Dus de eerste vliegdag van het jaar die tevens mijn eerste vlucht van het jaar 2009 was; begon helemaal goed!

Groetjes en laterssssszzzzzz.

1 opmerking:

Anoniem zei

well done!!!
gegroet, p