donderdag 4 december 2008

Afgelopen tijd...



Studeren, vliegen en Portugal leren kennen!


Zo al een maand geleden heb ik hier niets meer laten weten, ik heb daar eigenlijk geen goed excuus voor, maar ach. Afgelopen tijd heb ik veel meegemaakt, ik ben ondertussen naar Lissabon geweest waar stappen zeker leuk is, maar Amsterdam blijft veel beter.

Een bezoekje van een mooie dame heb ik ook gehad, haha! Dat duurde maar een week maar het blijft toch leuk. Zeker als je dat goed combineert met een bezoekje naar het grootste winkelcentrum van Portugal, namelijk de Colombo Mall die meer dan 400 winkels heeft waar je bijna alles kunt kopen.
We zijn dezelfde week naar Badajoz, Spanje geweest ( maar een uurtje rijden ) en wel overdag maar dat viel eigenlijk wel een beetje tegen doordat er niet veel te zien was.

Een paar dagen later moest ik in het weekend vliegen samen met Roy ( huisgenoot) en Dennis ( klas genoot) en dat allemaal tegelijkertijd. Dus het leek ons een goed idee een frequentie op de radio af te spreken zodat we gedurende 2 uur lang met elkaar konden praten.
Even later bleek dat veel mensen datzelfde idee hadden, je kon Fransen, Portugezen, Spanjaarden en dus Nederlanders horen.

Nadat ik klaar was met vliegen besloot ik met Matias ( ook huisgenoot) en mijn vriendin naar Lissabon te gaan omdat zij die dag terug naar Nederland moest.
Tanya en ik hadden een hotel geboekt zodat we veel van de stad konden zien.
Eenmaal op onze kamer deed ik mijn oogjes voor 30min dicht, tja het zou misschien een late avond worden.
Die avond gingen we met zijn drieën naar Hardrock Café om te gaan eten, tja het blijft een goede tent. Daarna een taxi gepakt naar Parque das Nações geweest gegaan. Dit was vroeger een van de armste wijken van Lissabon wat is later helemaal platgegooid en veel geld in is geïnvesteerd. Daardoor is het een van de toeristische plekken geworden in Portugal.

Een bezoekje naar het op één na grootste aquarium van de wereld kon eigenlijk niet ontbreken. Het was inderdaad heel mooi, Tanya nam zo veel foto’s dat ze wel op een japanner leek, maar ik weet zeker dat ik hetzelfde zou hebben gedaan.

Vorige week dinsdag weer gaan vliegen ( heerlijk!). Wel met instructeur, en later bleek het een goede les te zijn geweest doordat we veel oefeningen hadden gemaakt. Heel belangrijk wanneer je bijna de volgende 40 uur check moet doen.
Ik merk aan mezelf dat ik veel beter vlieg dan aan het begin, ik heb bijna 40 vlieguren in mijn zak en dat verklaart alles. Maar toch voelt het lekker om te zien dat de vooruitgang er goed in zit.
Sindsdien niet meer gevlogen, dus ik sta precies een week stil maar de tijd wordt goed gebruikt. Zo blijf ik in mijn boeken kijken en natuurlijk ontspanning zit er ook in.

We zijn vrijdagavond met jongens van een andere klas naar Badajoz gegaan. Met 15 man stappen is wel heel anders, dan wat je gewend bent.
Heel gezellig allemaal, de mensen super sociaal en de feestsfeer tien keer beter dan in Portugal!

En alsof dat niet genoeg was, waren we zondag naar Porto gegaan omdat de vader van Matias ons had uitgenodigd de voetbalwedstrijd van FC Porto te bekijken, en daar kun je moeilijk nee tegen zeggen als je ook weet dat je in de VIP ruimte mag zitten.
Maar voordat het zo ver was moesten we ongeveer 3 uur met de “swavic” rijden waarbij we onderweg een paar goede buien tegen kwamen, maar we zijn veilig aangekomen. Op diezelfde avond in een Italiaans restaurant gaan eten, and believe me it was really good!!!

Na het eten terug naar het hotel om een halfuurtje te slapen want we wilden ook gaan stappen. Gemengde meningen hadden we wel doordat het zondag was, maar ja van de andere kant het hele land was op maandag vrij. De eerste plek dat we bezochten was zo dood als een pier waarop we gelijk door gingen naar een club.
Hier waren maar 5 vrouwen en 80 mannen. Tja zo’n plek kan nooit echt heel gezellig worden, maar toch bleven we daar langer dan verwacht. Maar geen paniek, we besloten om verder te gaan want de avond was nog jong ( 03.00 uur ) hahaha!
Zo kwamen we in een club genoemd “Pitch” en dat zat vol studenten, yesssssssssss! Ons volk! En ja dat was zeker gezellig!

Tien uur nadat we ons bed indoken moesten we weer verder, want honger is toch iets dat je niet kunt uitschakelen. Dus gingen we naar een Braziliaans restaurant waar je maar voor 8 euro zo veel vlees kunt eten als je maar wilt, en het zag er nog goed uit ook nog!

Nadat we genoeg energie hadden opgeladen, zijn we naar wijnhuizen van Porto gegaan. Niet om te drinken maar om de echte Porto te leren kennen, WOW!
Echt een mooie stad, kijk maar naar de fotos!

Na de toerist te zijn uitgehangen met zijn vieren; gingen we naar de wedstrijd om vervolgens naar een visrestaurant te gaan waar je heerlijk kunt eten. Again a very good restaurant!

Het was een zeer geslaagd weekend, en nu vliegen want het wordt leuker en leuker!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke post man,we hebben inderdaad veel gedaan de afgelopen paar weken !

Anoniem zei

Hee schatje,

Hahaha leuk om jou verhalen te lezen!
Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om bij jou/ jullie op bezoek te zijn! Ik hoop dat je vandaag of morgen aan het vliegen bent.. heel veel succes!
Liefs

Anoniem zei

geweldig jongen die verhalen eindelijk weer wat nieuws
later
gr p