Gisteren zouden we naar Galicia gaan in het noorden van Spanje, maar door de weersverwachting bij onder andere Vigo besloten we niet te gaan.
Er bleef weinig over om zo veel mogelijk te oefenen. Dus zijn we naar Almeria geweest via Seville en Malaga.
Nadat Malaga gepasseerd was vlogen we naast de hoogste bergen van Spanje; aan de ladzijde…
Ik vloog heen voor 03h en 50min dit doordat we via Faro moesten omdat een militair gebied in gebruik was door de Spaanse luchtmacht. Eenmaal daar aangekomen werden we opgehaald door een sympathieke grondmedewerkster, die vervolgens ons naar een kantoor bracht zodat we onze vluchtplan konden vertragen. Want we dachten 03.30 uur te gaan vliegen, maar dit was, zo als jullie boven konden lezen , een beetje langer geworden.
Dit gedaan gaf ons meer tijd om rustig te eten en afspreken wat we gingen doen. Namelijk ik de “walk around” ( vliegtuig inspectie ), de instructeur het papierwerk en Remco (degene die terugvloog) zou alle instrumenten voorbereiden voor de vlucht.
Dit ging allemaal prima.
Eenmaal aan het taxiën hoorde ons instructeur een bekende stem op de radio, even later bleek dat een oud NLS leerling te zijn die voor Denim Air ( charter maatschappij ) in opdracht van Iberia vloog.
Echt fijn om te weten dat je als NLS-er overal terecht kunt komen.
Op de weg terug heb ik eventjes zitten tukken voor ongeveer 30 min, echt veel was het niet maar genoeg om daarna helemaal weer erbij te zijn en de rest van de crew wakker te houden, want het was toch wel een lange dag die je meemaakte. Voordat de dag begon verheugde me op een vlucht naar het noorden, maar gisteren hebben we het alweer leuk gehad. En toch een nieuw veld bezocht…
Er bleef weinig over om zo veel mogelijk te oefenen. Dus zijn we naar Almeria geweest via Seville en Malaga.
Nadat Malaga gepasseerd was vlogen we naast de hoogste bergen van Spanje; aan de ladzijde…
Ik vloog heen voor 03h en 50min dit doordat we via Faro moesten omdat een militair gebied in gebruik was door de Spaanse luchtmacht. Eenmaal daar aangekomen werden we opgehaald door een sympathieke grondmedewerkster, die vervolgens ons naar een kantoor bracht zodat we onze vluchtplan konden vertragen. Want we dachten 03.30 uur te gaan vliegen, maar dit was, zo als jullie boven konden lezen , een beetje langer geworden.
Dit gedaan gaf ons meer tijd om rustig te eten en afspreken wat we gingen doen. Namelijk ik de “walk around” ( vliegtuig inspectie ), de instructeur het papierwerk en Remco (degene die terugvloog) zou alle instrumenten voorbereiden voor de vlucht.
Dit ging allemaal prima.
Eenmaal aan het taxiën hoorde ons instructeur een bekende stem op de radio, even later bleek dat een oud NLS leerling te zijn die voor Denim Air ( charter maatschappij ) in opdracht van Iberia vloog.
Echt fijn om te weten dat je als NLS-er overal terecht kunt komen.
Op de weg terug heb ik eventjes zitten tukken voor ongeveer 30 min, echt veel was het niet maar genoeg om daarna helemaal weer erbij te zijn en de rest van de crew wakker te houden, want het was toch wel een lange dag die je meemaakte. Voordat de dag begon verheugde me op een vlucht naar het noorden, maar gisteren hebben we het alweer leuk gehad. En toch een nieuw veld bezocht…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten