donderdag 2 april 2009

Op voor BIN



Mijn laatste BIF ( basic instrument flying ) zit erop. Dit betekent niet dat ik klaar ben met de sim, maar dat ik nu andere dingen krijg.
Zaken zoals VOR, wind, holdings, meer hoofdrekenen, etc. Hoofdrekenen is tijdens het vliegen heel erg belangrijk en een stuk lastiger dan wanneer je in je luie stoel zit.
Tijdens het vliegen moet je hoogte, koers, snelheid houden. Daarnaast moet je navigatie instrumenten interpreteren om te weten wat je gaat doen.
Hoofdrekenen is om precies te zijn, iets wat erg belangrijk is.

Een holding is een ruimte in de lucht waar vliegtuigen even blijven rondvliegen om te wachten totdat ze bijvoorbeeld kunnen of mogen landen. In mijn laatste sessie ging ik meer ADF interceptions doen, en “some unusuable attitudes”.

De ADF’s gingen bijna vlekkeloos, ik maakt een hele klein foutje, maar deze verbeterde ik onmiddellijk.

Tijdens de unusuable attitudes ging ik spiral dives, spin en stalls doen.
Ook heb ik een “partial pannel” gekregen, dit betekent dat je niet over alle instrumenten beschikt om te vliegen, omdat er bijvoorbeeld een aantal kapot zijn gegaan.
Uiteindelijk had ik maar twee van de 6 instrumenten om te vliegen, en dat is echter te weinig waardoor je je waarschijnlijk dood vliegt.
Volgens studies komt de gemiddelde piloot na 8 seconden met zijn vliegtuig in een zodanige positie dat het dan vrijwel zeker is dat hij crash, met alle gevolgen vandien.
Gelukkig zijn er veel instrumenten aan boord inclusief reserve instrumenten, dus het is eigenlijk wel mega veilig.

Voor de rest is er niet veel nieuws.



spiral dive ------------------------>

Geen opmerkingen: