donderdag 30 april 2009

Ambassade bezoekje

Ja , twee dagen op het rooster staan en toch niet kunnen vliegen.
Maandag stond ik stand-by en daar kwam geen slot voor mij vrij, toen ben ik gaan back-seaten waar je toch wel wat van leert. Hoewel deze keer minder omdat de instructeur weinig feedback gaf aan de leerling.
Dinsdag had ik een vrije dag.

Gisteren moest ik weer lekker vroeg opstaan, om 04.30 om precies te zijn. Helaas zag het er niet goed uit. De wolkenbasis zat te laag en we wilden naar Flight Level 050 gaan, wat 5000 voet hoogte betekent. Toch werd ik verrast door de instructeur om naar de kist te lopen.
Eenmaal in het toestel zijn we begonnen aan de relevante checklists en ondertussen zagen we kisten terugkomen, dit was natuurlijk geen goed teken.
Nadat hij het weer op de radio had uitgeluisterd waren we heel zeker dat het geen zin had om de lucht in te gaan en hier had ik al op gerekend. Dit alles betekende een “cancel” en dus weer opgestaan voor niets, tja het zit niet altijd mee.

‘s Avonds zijn we op de Nederlandse Ambassade geweest, en het was niet alleen gezellig maar ze hadden daar ook de heerlijke bitterballen, haring, Hollandse kaas, rookworst etc.
Allemaal vanzelfsprekend voor jullie, maar voor ons hier in Portugal is het bijna een delicatesse.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hollandse nieuwe!!!
worst
bitterballen
je lijkt wel een hollander!!
gr p

Anoniem zei

is er nog leven daar in portugal???