donderdag 28 mei 2009

Effe druk geweest...


Vanochtend ging het door mijn hoofd ……Het thuisfront !

Het is al heel lang geleden dat ik iets liet weten, maar ja ik de afgelopen tijd dacht ik niet aan mjn blog, sorry voor dit, mensen.

Inmiddels kan ik jullie vertellen dat mijn nieuwe toestel de TB20 is. Yipieeee!!
Dit toestel beschikt over 50pk meer, extra apparatuur aan boord, intrekbaar landingsgestel , en vliegt iets anders.

Rond een uur of 12.15 werd ik zomaar gebeld door de school, en zij vroegen me of ik bereid was om te gaan vliegen om 14.30. Mijn laatste echte vlucht was vorige week, dus natuurlijk ben ik gegaan.
Ik moest wel zo snel mogelijk daar aanwezig zijn, want de instructeur zou me willen briefen ( dacht ik ). Dus ik helemaal opschieten en op het moment dat ik op school aankom blijkt dat ik mijn stropdas ben vergeten om te doen, eigenlijk niet zo erg want vandaag was het over de 30 graden.

De gebruikelijk voorbereidingen gedaan en toen was het tijd om te gaan vliegen. Grappig was dat het Nederlandse toestel die ik vloog geen airco had, en dat betekende zweten!

Vandaag moest ik een uur circuitjes vliegen ( om het vliegtuig goed te beheersen ) dus constant landen en opstijgen. Het was vandaag erg turbulent, bovendien veranderde de wind erg van richting en snelheid. En dit houd je lekker bezig.

In totaal 7 landingen gedaan, welke allemaal iets anders verliepen. De ene keer was het erg mooi, de andere keer, naja, redelijk, enz. Dit door het weer en natuurlijk omdat ik net nieuw met deze kist ben, maar ach… Verbetering zat er dik in.

Morgen mag ik de simulator in gaan, voor een vlucht tussen Malaga en Almeria, dit in het zuiden van Spanje. Gedurende deze sessie kun je allerlei problemen verwachten, zodat je gedwongen wordt om naar het veld terug te komen. Erg leuk allemaal en soms een beetje veel tegelijk, maar daarvoor heb ik ook een co-piloot die me dan helpt.

Alles begint steeds meer op de echte wereld te lijken.

2 opmerkingen:

Tanya zei

Goedzo! Ik ben heel trots op jou!
Liefs & xxx-jes

Anoniem zei

thanks for the news buddy,I was a bit worried because I heard nothing.now I'm happy again!!!!
gr,p