maandag 30 maart 2009




Weer een sim-sessie rijker, en jawel ook beter gaan simmen, waardoor mijn vooruitzichten naar het echte vliegen zeker nog beter zijn geworden. Het was al weer een tijdje geleden dat ik een “c-pattern”gedaan had, zodat ik aan mijn instructeur had gveraagd om dat te gaan doen.
Tijdens deze pattern ga je getimed vliegen. Bijvoorbeeld op min1 moet je snelheid verminderen en op min2 moet je gaan klimmen over links en uitrollen op koers 090.
Tijdens het klimmen en draaien moet je de hoogte en je koers tegen de tijd checken.
Dus de mate van je koers- en hoogteverandering moet zo nauwkeurig mogelijk zijn.

Deze pattern is goed voor je skills, je aandachtverdeling wordt beter en je zult de kist beter gaan beheersen.
De eerste keer ging naar mijn mening niet goed, maar de tweede ging het wel goed. Dit betekend een steile leercurve. Hierna ben ik even pauze gaan nemen, en me bezig gehouden met navigeren aan de hand van ADF en VOR.
Dat ging ook goed, maar ik weet van mezelf dat ik beter kan, waardoor het een beetje tegenviel.

Geen opmerkingen: