vrijdag 17 oktober 2008

MEMORIAL DAY! october 15 2008






Persons on Board? Only one! SOLO!

Ja zeker, Woensdag is het dus zover gekomen! Na een uurtje strakke circuitjes vliegen vond mijn instructeur dat ik er voor klaar was; spannend hoor! Mijn call sign werd Diana356 ( de 3 staat voor solo), een call sign, die ik nooit zal vergeten!
Eventjes de “before taxi” checklist doen, vervolgens de toren informeren dat je wilt gaan taxiën en gaan in je eentje, raar gevoel maar ook wel leuk! Eenmaal “at the holding Point” zeg ik dat ik klaar ben om te gaan, maar eerst moest ik eventjes wachten op twee vliegtuigen, dus dan heb je nog meer tijd om te genieten.
Na een minuut of 3 lijn ik de kist op met “runway 01” en zeg “Diana356 runway 01 clear, taking off” om kort daarna full power te geven, ahhhhhh wat een heerlijk gevoel is dat! Eenmaal in de lucht gaat alles lekker ook omdat je weet dat je alleen vliegt en dus de “pilot in command” bent.

De landing inzetten en ja wat kan ik zeggen ik was zeer tevreden over mijn landingen; trouwens mijn instructeur ook! Daar kreeg ik S+ voor ( standaard plus ) wat ongeveer gelijk staat aan een 8.0, 9.0 voor de leraar en 10 voor God. Haha!

Het waren twee “touch & go’s” en één “full stop landing”. Dan het taxiën naar de apron waar al je klasgenoten staan te wachten om jou een handje te geven en te feliciteren. Op het moment dat je de motor uitzet en de deur van het vliegtuig opendoet, dan weet je het helemaal zeker, “Ik ben SOLO gegaan”. Stropdas knippen, gefeliciteerd worden door vrienden/klasgenoten en jaaaaaa, de tondeuse er overeen halen met daarna een verfrissende ijskoude douche! Ah, het was zeker een mooie dag!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

geweldig jongen van harte gefeliciteerd,oerend hard met de tondeuse zoeffff groeten p

Anoniem zei

je lijkt wel een marinier met dat koppie!!!!!
p