donderdag 30 oktober 2008


Ah jawel de 20 uur check is ook binnen! Eigenlijk moet je eventjes laten zien wat je kunt. Niets bijzonders dus. Het gaat ze ook om de emergencies, maar dat zit er bij mij wel goed in.
Ik moest wel onwijs vroeg opstaan (04.30) terwijl ik pas om 08.30 moest vliegen (dat hoort erbij).
Het was erg turbulent en winderig weer, te danken aan een groot kou front dat over West Europa heerst. Bovendien is het lang warm geweest.
Turbulentie betekent dat hoogte en snelheid houden niet meer zo makkelijk is, maar heeeeyyyyyy, hij is binnen!

Woensdag moest ik vanaf 12.00 stand-by staan. Net voordat ik naar het vliegveld wilde gaan kreeg ik een telefoontje van de “duty officer” die me vertelde dat ik om 13:00 de lucht in moest en het leuke was; de vlucht voorbereiding was al gedaan!!! Heerlijk! Dat hoor je niet vaak, moet ik zeggen!
Om 13.00 gingen we een “refreshment trip” doen. Dit houdt in dat je gaat oefenen op wat je al weet, makkie dus… Vooruitgang zit er dus goed in. Maar toch merk ik dat ik nog beter kan vliegen, maar ja, ik heb pas 21.30 uurtjes.
Eenmaal weer op de grond kwam ik mijn instructeur tegen, die naar buiten stond te kijken hoe ik de kist zou landen met de harde wind.
Heel fijn om te zien dat hij degene is die naar mij toe komt om te zeggen dat het er goed uit zag. Dan realiseer je je hoe belangrijk het is om een goede relatie te hebben met je instructeur en vooral respect te hebben voor elkaar.

Ik denk ook wel, dat de meeste studenten goed kunnen omgaan met de instructeurs, ook omdat in het weekend de halve school elkaar op dezelfde plek ontmoet.

Vandaag, de 30ste October, uhm what can I say? Er werd niet gevlogen doordat de wolkenbasis te laag was en het hier bovendien de hele dag heeft geregend.
Toch wordt van je verwacht dat je alles voorbereid hebt alsof je wel gaat vliegen. Er zijn instructeurs die dat niet eisen, maar ik doe het toch wel. Je zit daar toch te wachten totdat je officieel gecancelled wordt.
Voordat het zo ver is heb je de tijd om te praten met elkaar over wat er van de week gebeurd is, of om te gaan leren. Dat laatste was vandaag mijn keuze (ook al kun je het niet vermijden om eventjes een babbeltje te houden), doordat ik een vraaguurtje verwachtte.
Dat doet mijn instructeur bijna iedere keer wanneer ik de slot heb, maar toch niet ga vliegen. Best fijn eigenlijk doordat je kunt zien waar je aan moet werken.

Morgen sta ik weer op het rooster (gelukkig deze keer niet zo vroeg). We zullen zien of mother nature, het ons gunt.

1 opmerking:

Anoniem zei

roger that
gr p